Konyhám

2011. február 7., hétfő

Ételek és ételmesék

Szórakoztató dolog blogokat olvasni. Mindig tanulok belőlük, akár patchwork akár főzős blogokat olvasok. Sokszor ezek tanulmányozása indítja el a fantáziámat és tovább görgetem a témát. Néhány csúf vasárnap az lett a szokásunk, hogy az egyik bevásárlóközpontba mentünk reggelizni. Kávé-croissant-narancslé elfogyasztása után irány a könyvesbolt, ahol jó sok időt eltöltöttünk. Az elmúlt hétvégén teljes lett a család, így négyünknek már érdemes volt sütni. A croissan receptjét innen vettem. Este előkészítettem, reggel mielőtt felébredt a család, kisodortam, megformáztam  a sajtos-virslist és csokis-gesztenyést. A terjengő finom illatokra aztán előkerültek! Szép kényelmesen reggeliztünk, beszélgettünk. Mire észbe kaptam három darab maradt a fotózásra! A mélyhűtőben lapult 4 szép csirkecomb, még nem tudtam mit akarok velük csinálni. Igazából nem tudom kinek a blogján láttam a töltött csirkecombot. Ehhez különösebben nem kellett recept, hiszen sokszor készítettem egy időben. Krumplipürével és nagy adag salátával finom ebéd volt. A krumpli főzővizéból félre tettem egy nagy bögrényit kenyérsütésre....
De előbb folytassuk a mai szép hétfővel. Miután a család elvonult dolgozni , tanulni - én a szokásos hétfői takarításomat végeztem. Egyre szebb lett az idő és úgy gondoltam a verandát is rendbe fogom tenni. Nem volt kedvem főzni, viszont gusztust kaptam a pirítósban sült tojásra, amit itt olvastam. Azért én kicsit felturbóztam, mert bacon szeleteket sütöttem ki, ebben készült a pirítós és sajtot is reszeltem rá, amikor elkészült. Néhány paradicsomszelettel és egy pohár csipkeszörppel finom ebédem lett. Még délelőtt bekészítettem a kenyérsütőgépbe a rozskenyérnek valót, amit itt tanultam és többször is elkészítettem. A mai kenyeremben csak az volt a változtatás, hogy víz helyett a félre tett krumpli főzővizét tettem.


Tehát ebéd volt, kenyér sült, az idő csodás volt! Mucó macskám is előkerült, ténfergett, aztán ledőlt a verandára. Hamarosan előkerült a párna a hintaágyba és - lehet irigyelni - doromboló macskámmal jót aludtam a napon! Fénykép erről nem készült, de a 21 fokot jelző mérőről igen. Pihenés után lesöpörtem a verandát, ablakokból levettem a fenyőágakat, kicsit csinosítgattam kedvenc tartózkodási helyemet. Mire mindennel elkészültem, a kisült kenyérkém éppen ehetővé vált. Vajjal megkent "serclije" jó kis uzsonna lett!!


Szóval, jó dolog a blogozás...Ismerkedünk, tanulunk és tovább adjuk a megszerzett tapasztalatokat. Most már besötétedett, lehet menni a szobámba varrni.....






3 megjegyzés:

Margó írta...

Ó azok a töltött csirkecombok - és hozzá a házi rozs kenyér!!!
Hát nem szép az élet?
És ezt a mai +21 fokos tavaszi érzés csak fokozta!:o)

Julcsi írta...

De jó volt:))))

Alice írta...

Fantasztikus vagy. Alice