Konyhám

2011. január 21., péntek

TŰPÁRNA

Klubfoglalkozásunk és egy kedves csoporttársunk névnapja egybe esett. Ajándékba egy tűpárnát kapott tőlem. Még a tavalyi békásmegyeri közös varráson tanultam a mintát, ezt használtam fel. Most lépésről lépésre leírom a készítését és képeket is teszek fel. Az ügyes kezű foltosok átugorhatják ezt az oldalt :)


1. 2 db más-más mintájú anyagból 13.5cm X 13.5 cm-es négyzetet színt-színre fordítva körbe varrunk.
2. Átlósan elvágjuk.



3.Kifordítjuk a színére, vasaljuk és forgóra igazítjuk.


4. Összevarrjuk a forgót, megint vasalunk.


5. Ezután ráhelyezzük a sablont elforgatva úgy, hogy minden varráson vonal legyen. Pontosan vágjuk.


6. A körbevágott részből, a forgóból most kaleidoszkóp minta lett.
7. Ezután két csíkot varrtam a mintához. Először 2 cm széles piros csíkkal, majd 4 cm-es mintás csíkkal kereteztem a munkámat.


8. Újra vasalás következik. Ezután vágjunk egy ugyanilyen méretű, tetszőleges mintájú anyagból hátoldalt. Színt színre fordítva összevarrjuk talpszélességben, de pár cm-es nyílást hagyunk. Ezen a nyíláson kifordítjuk, gombostűvel kiigazítjuk a varrásokat, majd levasaljuk. Tömővattával a nyíláson keresztül megtöltjük és kézzel
összevarrjuk. Ha akasztót is akarunk varrni, akkor most tegyük. Lehet dísziteni valamivel, én egy szívgombot varrtam középre, ezzel is jelezve, szívesen varrtam a csoporttársamnak. :) 













6 megjegyzés:

agibo írta...

Nagyon jó, hogy feltetted ezt a tutorialt. Nem ismertem. A kaleidoszkóp így egyszerűen és nagyszerűen elkészíthető. Most már csak egy kis idő kellene...:)

BORI írta...

....hát igen, idő kellene több!!!

Margó írta...

Igazi profi a tutoriál,a tűpárnáról nem is beszélve,ami a valóságban még szebb!Én csak tudom,mert meg is tapogattam!:o)

Alice írta...

Nagyon szép tűpárna. Alice

GumiPók írta...

Ez tényleg nagyon jó leírás, azoknak pláne, akik még csak ismerkednek a foltvarrással, mint mi is. Köszönjük szépen! Zsangyal & GumiPók

BORI írta...

bubsza - köszi a dícséretet!

Alice - köszönöm, hogy benéztél ide!

GumiPók - örülök, hogy jónak tartottad a leírást, náskor is fogok hasonlóan részletesen ide írást és képet feltenni.Még saját magamnak is jó lesz, emlékeztetőül.:)